سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سعی کنید در هنگام خرید تردمیل به خصوصیات زیر توجه کنید

در هنگام خرید تردمیل باید به یکسری نکات توجه کنیم که در زیر برای شما لیست شده است:

بدنه

بدنه اکثر تردمیلهای موجود در بازار از فولاد مخصوص ساخته شده و در بعضی از تردمیل ها از آلومینیوم مقاوم هم استفاده شده است که میزان استحکام بدنه تردمیل ارتباط مستقیمی با تحمل وزن در این دستگاه دارد . یعنی بدنه تردمیلی که قدرت موتور بالایی دارد و تحمل ورزشکار تا وزن 150 کیلوگرم را دارد از بدنه دستگاهی که تحمل وزن آن تا 90 کیلوگرم است بزرگتر و محکم تر است . تردمیلهای باشگاهی هم چون وزن کاربر مشخص نیست باید بدنه بسیار قوی و محکمی داشته باشند .البته تردمیل های خانگی بهتر است متناسب با وزن کاربران و ابعاد مکانی که تردمیل در آنها قرار می گیرد باشد .

 

موتور تردمیل

 موتور تردمیل یکی از نکاتی است که باعث تفاوت قیمت در تردمیل های مختلف می شود و در هنگام خرید تردمیل باید به این نکته توجه کنید. تردمیل ها با قدرت موتور سنجیده می شوند، که مقدار آن از 1 اسب بخار تا  7 اسب بخار متغیر است. موتور تردمیل نیروی لازم را به تردمیل انتقال می دهد تا تسمه به حرکت درآید. معمولا هر چه قدرت موتور بیشتر باشد قیمت تردمیل گران تر می شود.محاسبه واحد اسب بخار که با علامت اختصاری ( HP ) نشان داده می شود به دو روش میان گر و پیک انجام می پذیرد و به این معناست که در روش میانگین محاسبه قدرت موتور در حالت میان بار می باشد و قدرت خروجی محاسبه می شود ولی در حالت پیک ، بالاترین قدرت خروجی موتور مورد محاسبه قرار می گیرد. در تردمیل های خانگی اکثرا از موتور های (DC ) استفاده می شود که این موتور ها از جریان مستقیم برق استفاده می کنند و جریان مستقیم همان مثبت و منفی است ، مثل برق و باطری.  نوع دیگر از موتور که بیشتر تردمیل های باشگاهی استفاده می شود ( AC )است که از جریان متناوب برق استفاده می کند . مثل برق شهری یا همان فاز و نول . البته این موتورها نوع بهتری هم دارد که به صورت 3 فاز است .

دو مثال در زیر برای کمک به انتخاب شما در هنگام خرید تردمیل:

سرعت تردمیل

 حداکثر سرعتی که از تردمیل استفاده می کنید چقدر است ؟ می خواهید بر روی تردمیل راه بروید یا بدوید ؟ یا هر دو ؟ این ها چیزهایی است که باید قبل از خریدن تردمیل از خود بپرسید. سرعت تردمیل های مختلف بانی اسپرت را می توانید با کلیک بر روی ادامه ی توضیحات هر کالا مشاهده نمایید.  در اقلب موارد سرعت مورد استفاده بین 3 تا 7 کیلومتر در ساعت است و برای دویدن بین 6 تا 10 کیلومتر بر ساعت می باشد و بیشتر از این سرعت  برای دونده های حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد . بنابراین اکثر تردمیل ها تا سرعت 10 کیلومتر بر ساعت برای مصارف عمومی را دارند و نیازی به حساسیت زیاد نیست.